Persbericht : VT-Invest (met aannemers Van Tornhaut en Van de Walle) investeert in 23 laadpalen voor elektrische auto’s op bedrijfsparking te Aalter

De Aalterse bedrijven Van Tornhaut, Van de Walle en Volus (allen behorend tot VT-Invest) hebben 23 laadpalen voor elektrische auto’s in gebruik genomen. Op de bedrijfsparking langs de Knokkebaan werden 23 laadstations van TotalEnergies geïnstalleerd. Deze zijn niet alleen te gebruiken door het eigen personeel, maar ook alle bezoekers en passanten kunnen er hun elektrische wagen opladen. Hiermee verdubbelt het aantal oplaadpunten in Aalter.

De bouwbedrijven Van Tornhaut en Van de Walle IBC en de projectontwikkelaar Volus uit Aalter zijn allen dochterondernemingen van VT-Invest Group, de vastgoedholding van ondernemer Dirk Van Tornhaut. In het kader van duurzaam ondernemen wordt het wagenpark van de bouwgroep permanent uitgebreid met hybride en elektrische auto’s. Daar horen de nodige voorzieningen bij voor de medewerkers, zoals laadinfrastructuur om comfortabel elektrisch te kunnen rijden.

Alain De Groeve, CEO Van Tornhaut : “Op de parking van het gezamenlijke hoofdkantoor in het GEO Center langs de Knokkebaan te Aalter werden daarom liefst 23 laadpalen met groene stroom van TotalEnergies geïnstalleerd. We zetten hiermee stevig in op duurzame mobiliteit en het verminderen van onze CO2 uitstoot.”

Kristof De Brouwer, COO Van Tornhaut : “Deze laadstations zijn niet alleen te gebruiken door het eigen personeel, maar ook alle bezoekers van onze bedrijven, de inwoners van Aalter en de vele passerende chauffeurs die dagelijks de drukke Knokkebaan gebruiken, kunnen er tegen marktconforme prijzen hun elektrische wagen opladen.”

Met deze investering van VT-Invest Group verdubbelt het aantal oplaadpunten voor elektrische voertuigen in Aalter.

Dit project werd medegefinancierd door de Europese Unie.

Foto’s : vlnr : Wouter Spegelaere (CEO Van de Walle), Alain De Groeve (CEO) en Kristof De Brouwer (COO) van Van Tornhaut

Comments : Off